Magas vérnyomás esetén álljon a fején


Jóga ászanák és ellenjavallataik — fejenállás Földi Zita írása A rendszeres jógagyakorlás során a jóga gyakorlatok számos jótékony hatását élvezhetjük.

magas vérnyomás esetén álljon a fején

A jelen cikkben bemutatásra kerülő fejenállás bemutatása előtt ne feledkezzünk meg azonban olyan tényezőkről sem, amelyek miatt ellenjavallt lehet egy-egy jógapóz gyakorlása. Ilyen esetekben — amennyiben lehetséges — célszerű az adott jóga gyakorlatok variációit alkalmazni, könnyített lehetőséget felajánlani vagy egyszerűen kihagyni a jóga gyakorlatot.

magas vérnyomás esetén álljon a fején

A fejenállás egyszerű és hatékony jóga gyakorlat. Nem helyes azonban félvárról venni.

magas vérnyomás esetén álljon a fején

Sirsászana — Fejenállás A jóga gyakorlat elvégzéséhez elsődleges feladatunk a megfelelő körülmények biztosítása. Ne gyakoroljunk bútorok, nagyobb tárgyak közelében, melyeknek eldőlés esetén nekiütközve megsérülhetünk.

magas vérnyomás esetén álljon a fején

Fejünket, nyakcsigolyánkat védjük azzal, hogy jól választjuk meg a gyakorlási felületet, mely ne legyen se túl kemény, se túl puha. Közvetlenül étkezés után ne jógázzunk Amennyiben étkezés után szeretnénk gyakorolni, a fordított testhelyzetekkel várjunk legalább három órát.

Ezek közül a leggyakoribbak: Életkor.

Kezdő jógázóknak elegendő egyszerre néhány másodpercet eltölteni az ászanában, melyet mindig savászana kövessen! Amennyiben még gondot okoz a helyes póz felvétele, kezdjünk a rávezető delfinpózzal. Fejenállás ellenjavallatok Az alábbi betegségek esetén nem javasolt a sirsászana gyakorlása: magas vérnyomás, szívpanaszok, trombózis, érelmeszesedés alacsony vérnyomás esetén sem ajánlatos erőltetni a pózt különböző szem- és fülbetegségek glaukóma, gyulladásos betegségek nyakcsigolya rendellenesség menstruáció alatt a fordított pózok kerülése különösen ajánlott várandósság fejfájás illetve migrén megelőzésére ajánlott, azonban akut tüneteknél ne gyakoroljunk!

magas vérnyomás esetén álljon a fején

A legkisebb kényelmetlenség, nehézség esetén hagyjuk abba az ászana gyakorlását! A hibás gyakorlás már néhány napon belül rossz közérzetet okoz, ezért fontos, hogy figyeljünk testünk jelzéseire! Sirsászana — fejállás.