Egészséges alvás magas vérnyomás. Az alvászavarral súlyosbodik a helyzet


Az, hogy az alvászavarok és az alváshiány összefügg a kardiovaszkuláris egészséggel, illetve a szív- és érrendszeri problémák rizikójának növekedésével, régóta ismert tény, ám a háttérben meghúzódó pontos mechanizmusokat még nem sikerült feltérképezni.

magas vérnyomás miért emelkedik éjszaka a vérnyomás

Új kutatás világíthat rá a megoldásra A folyamatok jobb megértését segítheti egy új kutatás. A Psychosomatic Medicine nevű szaklapban egészséges alvás magas vérnyomás tanulmány szerzői főt, 21 és 70 év közötti önkéntest vontak be a vizsgálatba.

a magas vérnyomásról szóló összes adat

A férfiak és nők korábban nem küzdöttek szívproblémákkal. Az alanyoknak két napon keresztül egy speciális, csuklóra rögzíthető eszközt kellett viselniük, mely a mozgásukat mérte - ezzel ellenőrizték hogy mennyire hatékony az alvásuk, vagyis mennyi időt töltöttek a lehető legkevesebb mozgással, forgolódás nélkül.

magas vérnyomás kezelés 4 nap alatt

Aki kevésbé aludt nyugodtan, vagyis nem pihente ki magát megfelelően éjszaka, annak másnap is magasabb volt a szisztolés vérnyomása. Természetesen további vizsgálatokra is szükség van, hogy jobban megértsék, miért okozhat vérnyomás emelkedést az álmatlanság, valamint, hogy lehetnek-e hosszú távú negatív hatásai az alvászavaroknak a már ismert problémákon kívül. Mi is tehetünk azért, hogy nyugodtabban aludjunk!

magas vérnyomás megelőzése időseknél

Ez a kutatás ráadásul nemcsak arra világított rá, hogy mennyire fontos az alvás az egészség megőrzéséhez, hanem hogy a mennyiség mellett a minőség is fontos. Vagyis, nemcsak az számít, hogy mennyit alszik valaki, hanem az is, hogy ezt mennyire nyugodtan és pihentetően teszi.

Bánfi Ibolya - Magas vérnyomás legyőzése játszi könnyedséggel

Az alvás minőségét meglehetősen egyszerű szokásokkal javíthatjuk, például azzal, ha elalvás előtt egy-két órával már nem használunk okos eszközöket, ha minél jobban elsötétítjük a szobát, vagy ha alaposan kiszellőztetünk lefekvés előtt. A krónikus alvászavarokkal küzdőknek érdemes szakemberhez is fordulnia: a kognitív terápia, a relaxáció, a meditáció és a különböző stresszkezelési módszerek egyaránt segíthetnek abban, hogy jobban aludjunk.

magas vérnyomás 180-100

Forrás: EgészségKalauz.