Autogén hipertónia edzés


Médiaajánlat Kedves Látogatóink! Finanszírozási nehézségeink szponzor híján — 15 éves működés után — bennünket is arra kényszerítenek, hogy fogjuk vissza a tempót. Ezért már nem közlünk új cikkeket, de továbbra is elérhetők a keresőink, a holdnaptár, a kínai horoszkóp és a másfél évtized alatt megjelent írásaink. Reméljük, hogy hamarosan lesz olyan üzleti partnerünk, aki akár tulajdonosként, akár üzemeltetőként lát fantáziát a Natúrszigetben, és kész tovább működtetni, fejleszteni az oldalunkat.

Továbbra is vigyázzanak magukra és szeretteikre!

Rezisztencia edzés: így csökkenti a vérnyomást!

Hogyan végezzük az autogén tréninget? Címkék: alvászavarautogén tréningellazulásfejfájásönszuggessziórelaxálásvérnyomás Egyre több mentális autogén hipertónia edzés fizikai betegség oka a stressz és a folyamatos hajsza.

A szédülés, kiégés vagy depresszió is példa az életmód lehetséges következményeire, ezért még fontosabb, hogy rendszeres időközönként szünetet tartsunk és megfelelően pihenjünk. Az autogén tréning, ez a relaxációs módszer sokat segíthet, bárki elsajátíthatja.

Hogyan csináljuk? Az autogén tréning önszuggesztión alapuló relaxációs módszer.

A legjobb sportok magas vérnyomás esetén

Az autogén tréningnek ma sok követője van, és hatékonyságát sok tanulmányban bizonyították. Hogyan működik? Az autogén tréning olyan kifejezéseket használ, amelyek segítenek a tudatalattinak abban, hogy higgyünk valamiben.

Ezt a folyamatot önszuggesztiónak hívják — furcsán hangzik, de működik. Előfeltétele a nyugodt testtartás, melyben az izmok teljesen ellazulhatnak.

Sztancsik Ilona, a Budai Kardioközpont kardiológusa, aneszteziológus, intenzív terapeuta az összefüggéseket ismertette. Magas vérnyomás: életmódunkkal is küzdhetünk ellene Szerencsére egyre ismertebb tény, hogy a magas vérnyomás ellen nem csak gyógyszeres kezeléssel lehet küzdeni.

A rövid kijelentésekből álló gyakorlatokat a többször is meg kell megfogalmazni. Az autogén tréning egyszerű változata hét gyakorlatot tartalmaz, amelyeket általában egymás után végzünk.

Gyakori megbetegedések

Előnyök és alkalmazás Az autogén tréning a stresszes helyzetekben az önszuggesztió révén a feszültségek gyors oldódásához vezethet. Idegességre, alvászavarokra és pszichoszomatikus panaszokra is alkalmazható, mint például fejfájás, emésztési zavar vagy magas vérnyomás. Célszerű azonban előzetesen ellenőrizni, hogy az állapot hátterében nincs-e súlyos fizikai ok.

Gyakorlatok A autogén hipertónia edzés a nyugalom-gyakorlat. Célja a nyugalom és a koncentráció erősítése.

Így mozogjon magas vérnyomással!

A nehézség-gyakorlat intenzív módon keltheti a kívánt testrészekben a nehézségérzetet. A hőgyakorlat elősegíti a végtagok vérkeringését.

A légzésgyakorlat a célzott légzési technikával növeli a relaxációt. Nem szabad azonban célzottan hosszabb ideig be- és kilélegezni.

Hagyja lélegzetét úgy áramolni, ahogy a test ritmusa diktálja, és az önmagától megnyugszik. A szív-gyakorlat a szívverésre összpontosít. Ez kivételes esetekben szívritmuszavarokhoz vezethet.

autogén hipertónia edzés

A hasi szimpatikus idegrendszer gyakorlata a hasüregre koncentrál. A fej-gyakorlat segít ébren maradni, és javítja a koncentrációt. Végy mély lélegzetet! Nyisd ki a szemed!

autogén hipertónia edzés

Az ébredési fázisnak van a legmagasabb prioritása, hogy ne maradjon transzszerű állapotban. Autogén tréningre vonatkozó útmutató Ha önálló autogén tréninget szeretne kipróbálni, akkor az alábbi tanácsokat kell figyelembe vennie: Az egyéni gyakorlatok megtanulása általában néhány hétig tart.

Célszerű egy csoporthoz csatlakozni és együtt gyakorolni.

Miért népbetegség hazánkban a magas vérnyomás?

Kezdőként, különösen először, csak az egyik gyakorlatot végezze el, és ezt is ossza részekre. Például a nehézség-gyakorlatnál csak a jobb kar súlyosságára összpontosítson. Ha ez néhány nap múlva sikerül, alkalmazza ezt a bal karjára is, majd a lábára. Érezhető siker esetén egészítse ki az edzésfázist a következő gyakorlat egyik elemével.

autogén hipertónia edzés

A mindenkori gyakorlat egyes mondatait gondolatban három-hat alkalommal ismételje meg.